top of page

CAse Stories

In onze aanpak nemen wij altijd ons 4-D model als uitgangspunt. Elke dag zijn we, binnen onze opdracht, aan het dompelen, duiden, denken en doen. Vaak ook in deze volgorde maar zeker niet altijd. Dit betekent dat we (Dock-in samen met de opdrachtgever) voortdurend bijsturen, kalibreren en aansluiten. Dat maakt het ook zo leuk! Je maakt een plan, hebt een idee en vervolgens kijk je wat er is, wat er nodig is om gezamenlijkheid te creëren, om de energie van onderaf, vraag gestuurd, aan te wakkeren, de doelen te halen.

 

Hoe dat er in de praktijk uit kan zien laten onze case stories zien.

Afbeelding organisaties.png

Voor organisaties

Wij hebben de afgelopen jaren tientallen organisaties mogen ondersteunen en begeleiden. In uiteenlopende sectoren en van verschillende omvang. Één patroon keert altijd weer terug: de ene verandering rolt over de andere heen. Organisaties zijn voortdurend in beweging. Slim aanpassen, efficiënter werken en sneller resultaten boeken is het credo. Maar gaat dat niet ten koste van de samenhang en de verbinding? Gecombineerd met de toenemende flexibiliteit in werktijden en werkplekken, staan organisaties voor nieuwe vraagstukken zoals:

​

  • Terug naar kantoor, maar hoe doen we dat?
     

  • Teams werken vanuit de eigen silo’s, hoe zorgen we voor meer afstemming en samenwerking?
     

  • Hoe vinden we draagvlak voor de continue veranderingen in de organisatie?
     

  • Hoe creëren we binnen onze organisatie een high performance culture?

​

Voorbeelden uit de praktijk:

​

Veranderen doe je samen

Still teams 1_edited_edited.jpg

Voor teams

Wij worden veel gevraagd het functioneren van teams te verbeteren. Niet verwonderlijk, want de meeste prestaties worden geleverd in teamverband. Het is onze ervaring dat duurzame prestaties vaak in belangrijke mate worden bepaald door de kwaliteit van de samenwerkingsrelaties. Vragen die wij van onze klanten horen zijn:

​

  • Hoe zorgen we dat het team de hoge werkdruk aankan en blijft presteren?
     

  • Hoe zorgen we voor goed draaiende teams na herstructurering?
     

  • Het team functioneert redelijk, maar hoe brengen we dat op een hoger niveau?
     

  • Hoe lossen we de onderlinge frictie in het team op?

Voorbeelden uit de praktijk:

Verbinding en weerbaarheid

Luc_edited_edited.jpg

Voor de professional

Wij werken veel binnen professionele organisaties. Daarbinnen zijn inhoudelijk gedreven mensen actief. Zeer inspirerend. In onze programma’s merken wij dat de professional als expert aan kracht wint wanneer hij in contact blijft staan met zijn omgeving. Dit zorgt voor de meeste impact en toegevoegde waarde. Het geeft ook een garantie dat de expertise up-to-date blijft. Vragen waarmee wij vaak geconfronteerd worden zijn:

​

  • Onze (staf)professionals gaan meer vraag-gestuurd werken, hoe krijgen we dat voor elkaar?
     

  • We hebben (vak)inhoudelijk stevige professionals, hoe zorgen we ervoor dat ze oog blijven houden voor de klant?
     

  • Hoe zorgen we ervoor dat professionals zich in de praktijk blijven ontwikkelen?
     

  • Hoe zorgen we voor goede uitwisseling van kennis tussen professionals?

Voorbeelden uit de praktijk:

​

Van controleur naar adviseur

Still 3_edited_edited.jpg

Voor leiders

Managers zijn vaak ‘de rots in de branding’ in onzekere tijden. Dit vraagt dat zijzelf als leider stevig, verbonden en geaard zijn. Voor ons hét vertrekpunt in leiderschapsontwikkeling. In ons Ad Fontes-programma geven wij antwoord op vragen waar veel organisaties ons voor benaderen:

​

  • Hoe verbinden we onze mensen aan de organisatie?
     

  • Hoe gaan we om met de onzekerheid van medewerkers in de continue verandering binnen de organisatie?
     

  • Hoe zorgen we dat de vele talenten in onze organisatie beter worden benut?
     

  • Hoe ontwikkelen we aankomende managers tot stevige leiders?

Voorbeelden uit de praktijk:
Online verbinden

bottom of page